De meeste mensen zitten voor hun werk dagelijks minimaal 8 uur lang achter een computer. Op de lange termijn kan dat ervoor zorgen dat je last krijgt van je polsen en schouders. Goed nieuws, want met een springtouw routine van slechts 5 minuten per dag kun je je polsen al snel verstevigen. Dit is hoe je springtouwen tegen pijnlijke polsen kunt inzetten én je algemene gezondheid kunt ondersteunen. 

Springtouwen tegen pijnlijke polsen

Springtouwen tegen pijnlijke polsen

Om springtouwen tegen pijnlijke polsen in te zetten is het eerst belangrijk om je goed voor te bereiden. Je moet de basis onder controle hebben en het is slim om een paar dingen in huis te halen. De spullen die je nodig hebt voor een veilige springtouw routine zijn uiteraard een goed springtouw met de juiste lengte, een paar goede schoenen en een springmat of dempende ondergrond. Spring je op een te harde ondergrond of met een verkeerde houding, dan riskeer je blessures die je juist wilt voorkomen. Heb je de basis onder controle dan kun je springtouwen gebruiken voor het verstevigen van je polsen en het verbeteren van je algemene gezondheid. Haal nu een springtouw in huis om: 

 

  • De beweeglijkheid van je gewrichten te verbeteren
  • Flexibiliteit van spieren te verbeteren
  • De bloedcirculatie te stimuleren
  • Stress te verminderen
  • Een betere houding aan te nemen. 

Zo verstevigd een springtouw je polsen 

Met een springtouw kun je verschillende spiergroepen in je lichaam trainen. Je pakt niet alleen je benen aan door te springen, maar ook je armen, rugspieren én polsen. Door het touw te draaien maak je een constante beweging die ervoor zorgt dat je polsen steviger en soepeler tegelijk worden. Hoe zwaarder het touw, hoe meer invloed het touwtjespringen heeft op je polsen. Hiernaast krijg je met touwtjespringen een full body work-out binnen een korte periode, waardoor je niet alleen aan de versteviging van je polsen werkt. Je zorgt er in feite voor dat je hele lichaam sterker wordt met slechts 5 minuten werk per dag. Hierdoor past een springtouw routine ook in jouw dagelijkse planning!  

Pijn in polsen voorkomen met slechts 5 minuten werk per dag 

Met een springtouw routine van slechts 5 minuten geniet je van verschillende voordelen. Allereerst krijg je de mogelijkheid om je polsen vanuit het comfort van je eigen woning te verstevigen. Het is ook mogelijk om een korte work-out uit te voeren tijdens de pauze of vlak na je werk. Met slechts 5 minuten springen per dag werk je effectief aan het verstevigen van je polsen, waar je in het dagelijks leven profijt van hebt. Het draaien van het touw is niet de enige manier waarop je polsen worden getraind met behulp van een springtouw. De onderarmspieren zijn namelijk verantwoordelijk voor het buigen, roteren en strekken van de polsen. Train je je onderarmen, dan heeft dit direct invloed op de stevigheid en sterkte van je polsen. Alle reden om nu een verzwaard touw in huis te halen waarmee het trainen van je polsen, onderarmen, bovenarmen én schouders eenvoudiger is. 

Ben jij benieuwd naar hoe een springtouw routine je kan helpen met het verstevigen van je lichaam? Lees meer over springtouwen in ons blog en meld je vandaag aan bij de Elevate Rope community. Zo beland je op een laagdrempelige manier in een omgeving waar je kunt leren en steunen op mensen met dezelfde interesses.